Elektroniczny Obieg Dokumentów
Korzyści ze stosowania el-Dok System Stosowanie systemu pozwala na racjonalizację kosztów gromadzenia, przechowywania oraz udostępniania dokumentów, a także:
- redukcję kosztów administracji, drukowania i przesyłania dokumentów,
- zmniejszenie zapotrzebowania na powierzchnie biurową przeznaczoną do składowania dokumentów. Na jednym krążku CD można umieścić obrazy kilkunastu tysięcy stron dokumentów,
- łatwe zabezpieczenie informacji przed zniszczeniem, utratą lub manipulacja,
- sterowanie przepływem dokumentów zgodnie z ustaloną kolejnością,
- uzyskanie bieżącej informacji o stanie realizacji spraw i zadań oraz sygnalizowanie zagrożeń,
- automatyzację wielu powtarzalnych i żmudnych dla pracowników czynności,
- zatwierdzanie dokumentu podpisem elektronicznym w sposób równoważny formie pisemnej,
- standaryzację dokumentów wychodzących i wewnętrznych urzędu,
- integrację w zakresie przetwarzanych dokumentów z innymi systemami informatycznymi (np. nadesłane faksy mogą być automatycznie umieszczane w repozytorium),
- w jednostkach administracji system ułatwia opracowanie i aktualizację Internetowego Biuletynu Informacji Publicznej. Umożliwia eksportowanie dokumentów i danych o stanie realizacji spraw do BIP.